zaterdag 17 augustus 2019

Skin

Een echte Groenlander wordt natuurlijk bekleed met zeehondenvellen. Maar ja, dan zou ik op het Marsdiep zeehondjes moeten gaan schieten en dat zou ik niet kunnen, ik denk ook niet dat ik daarmee weg zou komen. En dan die huiden traditioneel behandelen, een maandje in overjarige urine weken... nee, dat gaat hem echt niet worden. 

Mijn kajak is bekleed met ballistic nylon, stof die ook in bomvesten wordt gebruikt ter bescherming tegen onder andere bomscherven. Best sterk spul dus. En dat dan nog met urethaan gecoat. Vaak wordt nylon skin-on-frame met een wat dikkere naad genaaid, want het rafelt heel snel. Ik heb een vlakke naad aangehouden, daarvoor is de stof niet geknipt maar gesmolten over een tijdelijk geleide-latje (foto linksboven) en daarna met een kruislingse dubbele naad genaaid. De skin is gecoat met 6 lagen urethaan.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten